Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Rokitno

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Inspektor Urzędu Stanu Cywilnego

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Rokitno Rokitno 39A 21-504 Rokitno
Data ogłoszenia
2021-06-21
Termin składania dokumentów
2021-07-02
Wymagane wykształcenie

Posiadanie wykształcenia wyższego (preferowane kierunki: administracja, prawo, zarządzanie).

Wymagania związane ze stanowiskiem
  1. Wymagania niezbędne:
    1. Posiadanie obywatelstwa polskiego.
    2. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.
    3. Niekaralność, brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
    4. Posiadanie wykształcenia wyższego (preferowane kierunki: administracja, prawo, zarządzanie).
    5. Posiadanie nieposzlakowanej opinii.
    6. Posiadanie stanu zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
  2. Wymagania dodatkowe:
    1. Znajomość pracy w systemie „ŹRÓDŁO” do obsługi Systemu Rejestrów Państwowych.
    2. Znajomość oraz umiejętność właściwej interpretacji i stosowania regulacji prawnych obowiązujących na stanowisku.
    3. Znajomość programów biurowych wchodzących w skład MS Office.
    4. Prawo jazdy kategorii B.
  3. Predyspozycje osobowościowe i umiejętności interpersonalne:
    1. komunikatywność i wysoka kultura osobista,
    2. odporność na stres, systematyczność i zaangażowanie,
    3. umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
    4. gotowość do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności.
Zakres obowiązków
  1. Zakres podstawowych zadań na stanowisku:
    1. Przyjmowanie oświadczeń o:
      1. wstąpieniu w związek małżeński,
      2. wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
      3. powrocie rozwiedzionego małżonka do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
      4. uznaniu dziecka,
      5. uznaniu dziecka w przypadku niebezpieczeństwa grożącego bezpośrednio życiu matki dziecka lub mężczyzny, od którego dziecko pochodzi,
      6. nadaniu dziecku nazwiska męża.
    2. Wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego.
    3. Powiadamianie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu.
    4. Składanie na wezwanie sądu urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych.
    5. Sporządzanie aktów małżeństwa w rejestrach stanu cywilnego w oparciu o oświadczenia składane w sposób określony w Kodeksie rodzinnym i opiekuńczym.
    6. Wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu.
    7. Prowadzenie rejestru stanu cywilnego w sprawach urodzeń i zgonów w oparciu o zgłoszenia, decyzje administracyjne, orzeczenia sądowe i inne dokumenty.
    8. Wydawanie wypisów i zaświadczeń.
    9. Przechowywanie ksiąg stanu cywilnego oraz aktów zbiorowych, dokonywanie w księgach przypisów i wzmianek dodatkowych i powiadamianie o tych czynnościach organów przechowujących odpisy ksiąg.
    10. Wystawianie wypisów z ksiąg.
    11. Stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia związku małżeństwa.
    12. Przekazywanie akt do archiwum państwowego.
    13. Sporządzanie sprawozdań statystycznych dla Głównego Urzędu Statystycznego.
    14. Współdziałanie z organami ewidencji ludności.
    15. Wykonywanie innych czynności zleconych przez bezpośredniego przełożonego.
  2. Zakres dodatkowych zadań na stanowisku:

W zakresie spraw wojskowych:

  1. Wykonywanie zadań związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tym zakresie z organami wojskowymi.
  2. Organizowanie i przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych.
  3. Udział w przygotowaniu poborowych do komisji kwalifikacyjnej.
  4. Orzekanie o konieczności sprawowania przez poborowych, żołnierzy i osoby pełniące zastępczo obowiązek służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzenia gospodarstwa rolnego oraz uznawanie ich za jedynych żywicieli rodzin.
  5. Udzielanie pomocy wojskowym organom emerytalnym i organizacjom kombatanckim.

W zakresie ochrony przeciwpożarowej:

  1. Prowadzenie spraw operacyjno-technicznych wykonywanych przez jednostki OSP.
  2. Organizowanie ćwiczeń i zawodów sportowo-pożarniczych jednostek OSP.
  3. Prowadzenie gospodarki materiałowo-technicznej w jednostkach OSP.
  4. Współpraca z organami administracji rządowej i komendami straży pożarnej.
  5. Prowadzenie spraw w zakresie szkolenia członków jednostek OSP oraz popularyzacji działań na rzecz ochrony przeciwpożarowej.
  6. Wykonywanie działań w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników Urzędu Gminy Rokitno zgodnie z wymogami art. 2091 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeksu pracy.
  7. Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia jednostek OSP.

W pozostałym zakresie:

  1. Prowadzenie spraw z zakresu zgromadzeń, zbiórek publicznych oraz imprez kulturalnych i masowych.
  2. Ewidencja i nadzór nad osobami skierowanymi przez sąd do wykonywania prac na cele społeczne.
  3. Poświadczanie oświadczeń i zeznań świadków o pracy w gospodarstwie rolnym  (ustawa  z dnia 20 lipca 1990 r. o wliczaniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego stażu pracy).
Wymagane dokumenty
  1. Wymagane dokumenty:
    1. List motywacyjny
    2. CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej
    3. Potwierdzone przez kandydata „za zgodność z oryginałem” kopie dokumentów dotyczące:
      1. wykształcenia,
      2. stażu pracy,
      3. posiadanych kwalifikacji lub umiejętności (dyplomy, zaświadczenia itp.).
    4. Oświadczenie o:
      1. braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
      2. posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
      3. wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata do potrzeb związanych z rekrutacją,
      4. zapoznaniu się z treścią klauzuli informacyjnej w zakresie przetwarzania danych osobowych,
      5. oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się on do niewykonywania zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które będzie wykonywał w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy,
      6. o spełnianiu wymagań dodatkowych wymienionych w dziale II ogłoszenia
    5. Kwestionariusz osobowy według wzoru załączonego do ogłoszenia.
    6. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku objętym naborem.
Warunki pracy
  1. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
    1. Wymiar zatrudnienia: cały etat.
    2. Miejsce pracy: Urząd Gminy Rokitno, Rokitno 39A.
    3. 8 godzinna norma dobowa, przeciętnie 40 godzinna norma tygodniowa w pięciodniowym tygodniu pracy – praca jednozmianowa.
    4. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca bezpośredniego lub telefonicznego kontaktu z klientami, podmiotami zewnętrznymi i instytucjami.
    5. Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w ustawie o pracownikach samorządowych.
    6. Termin zatrudnienia - od dnia 2 sierpnia 2021 roku.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Rokitno w miesiącu maju 2021 r., w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekroczył 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne z dopiskiem na kopercie: „Konkurs na stanowisko inspektora Urzędu Stanu Cywilnego” należy składać do dnia 2 lipca 2021 roku w siedzibie Urzędu Gminy Rokitno (pokój nr 17 – I piętro) do godz. 15.00 lub pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy Rokitno, Rokitno 39A, 21-504 Rokitno (decyduje data wpływu do Urzędu). Na kopercie należy umieścić adres do korespondencji.

Uwagi
  1. Inne informacje:
  1.  Aplikacje złożone po terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
  2. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym określonym w ogłoszeniu o naborze - podstawa prawna art. 13 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. 1282).
  3. Osoby spełniające wymagania formalne zostaną zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną, o której zostaną powiadomione pisemnie, telefonicznie lub meilowo.
  4. Informacja o wynikach naboru zostanie podana w Biuletynie Informacji Publicznej ugrokitno.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
  5. Osoby, których kandydatura nie została wybrana w postępowaniu konkursowym mogą odebrać swoje dokumenty w ciągu 30 dni od dnia ogłoszenia o wynikach naboru. Po upływie tego terminu dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.

Wybrany kandydat
Gabriel Tur zam. Biała Podlaska

Uzasadnienie wyboru
Kandydat spełnia wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze. Posiada wyższe wykształcenie. Predyspozycje w/w osoby gwarantują prawidłowe wykonywanie zadań na stanowisku.
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Jacek Szewczuk
Dodano do BIP dnia 21-06-2021 13:40:19