Inspektor Urzędu Stanu Cywilnego
Posiadanie wykształcenia wyższego (preferowane kierunki: administracja, prawo, zarządzanie).
- Wymagania niezbędne:
- Posiadanie obywatelstwa polskiego.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.
- Niekaralność, brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Posiadanie wykształcenia wyższego (preferowane kierunki: administracja, prawo, zarządzanie).
- Posiadanie nieposzlakowanej opinii.
- Posiadanie stanu zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
- Wymagania dodatkowe:
- Znajomość pracy w systemie „ŹRÓDŁO” do obsługi Systemu Rejestrów Państwowych.
- Znajomość oraz umiejętność właściwej interpretacji i stosowania regulacji prawnych obowiązujących na stanowisku.
- Znajomość programów biurowych wchodzących w skład MS Office.
- Prawo jazdy kategorii B.
- Predyspozycje osobowościowe i umiejętności interpersonalne:
- komunikatywność i wysoka kultura osobista,
- odporność na stres, systematyczność i zaangażowanie,
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
- gotowość do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności.
- Zakres podstawowych zadań na stanowisku:
- Przyjmowanie oświadczeń o:
- wstąpieniu w związek małżeński,
- wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
- powrocie rozwiedzionego małżonka do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
- uznaniu dziecka,
- uznaniu dziecka w przypadku niebezpieczeństwa grożącego bezpośrednio życiu matki dziecka lub mężczyzny, od którego dziecko pochodzi,
- nadaniu dziecku nazwiska męża.
- Wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego.
- Powiadamianie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu.
- Składanie na wezwanie sądu urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych.
- Sporządzanie aktów małżeństwa w rejestrach stanu cywilnego w oparciu o oświadczenia składane w sposób określony w Kodeksie rodzinnym i opiekuńczym.
- Wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu.
- Prowadzenie rejestru stanu cywilnego w sprawach urodzeń i zgonów w oparciu o zgłoszenia, decyzje administracyjne, orzeczenia sądowe i inne dokumenty.
- Wydawanie wypisów i zaświadczeń.
- Przechowywanie ksiąg stanu cywilnego oraz aktów zbiorowych, dokonywanie w księgach przypisów i wzmianek dodatkowych i powiadamianie o tych czynnościach organów przechowujących odpisy ksiąg.
- Wystawianie wypisów z ksiąg.
- Stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia związku małżeństwa.
- Przekazywanie akt do archiwum państwowego.
- Sporządzanie sprawozdań statystycznych dla Głównego Urzędu Statystycznego.
- Współdziałanie z organami ewidencji ludności.
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez bezpośredniego przełożonego.
- Przyjmowanie oświadczeń o:
- Zakres dodatkowych zadań na stanowisku:
W zakresie spraw wojskowych:
- Wykonywanie zadań związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tym zakresie z organami wojskowymi.
- Organizowanie i przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych.
- Udział w przygotowaniu poborowych do komisji kwalifikacyjnej.
- Orzekanie o konieczności sprawowania przez poborowych, żołnierzy i osoby pełniące zastępczo obowiązek służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzenia gospodarstwa rolnego oraz uznawanie ich za jedynych żywicieli rodzin.
- Udzielanie pomocy wojskowym organom emerytalnym i organizacjom kombatanckim.
W zakresie ochrony przeciwpożarowej:
- Prowadzenie spraw operacyjno-technicznych wykonywanych przez jednostki OSP.
- Organizowanie ćwiczeń i zawodów sportowo-pożarniczych jednostek OSP.
- Prowadzenie gospodarki materiałowo-technicznej w jednostkach OSP.
- Współpraca z organami administracji rządowej i komendami straży pożarnej.
- Prowadzenie spraw w zakresie szkolenia członków jednostek OSP oraz popularyzacji działań na rzecz ochrony przeciwpożarowej.
- Wykonywanie działań w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników Urzędu Gminy Rokitno zgodnie z wymogami art. 2091 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeksu pracy.
- Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia jednostek OSP.
W pozostałym zakresie:
- Prowadzenie spraw z zakresu zgromadzeń, zbiórek publicznych oraz imprez kulturalnych i masowych.
- Ewidencja i nadzór nad osobami skierowanymi przez sąd do wykonywania prac na cele społeczne.
- Poświadczanie oświadczeń i zeznań świadków o pracy w gospodarstwie rolnym (ustawa z dnia 20 lipca 1990 r. o wliczaniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego stażu pracy).
- Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny
- CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej
- Potwierdzone przez kandydata „za zgodność z oryginałem” kopie dokumentów dotyczące:
- wykształcenia,
- stażu pracy,
- posiadanych kwalifikacji lub umiejętności (dyplomy, zaświadczenia itp.).
- Oświadczenie o:
- braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata do potrzeb związanych z rekrutacją,
- zapoznaniu się z treścią klauzuli informacyjnej w zakresie przetwarzania danych osobowych,
- oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się on do niewykonywania zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które będzie wykonywał w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy,
- o spełnianiu wymagań dodatkowych wymienionych w dziale II ogłoszenia
- Kwestionariusz osobowy według wzoru załączonego do ogłoszenia.
- Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku objętym naborem.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Wymiar zatrudnienia: cały etat.
- Miejsce pracy: Urząd Gminy Rokitno, Rokitno 39A.
- 8 godzinna norma dobowa, przeciętnie 40 godzinna norma tygodniowa w pięciodniowym tygodniu pracy – praca jednozmianowa.
- Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca bezpośredniego lub telefonicznego kontaktu z klientami, podmiotami zewnętrznymi i instytucjami.
- Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w ustawie o pracownikach samorządowych.
- Termin zatrudnienia - od dnia 2 sierpnia 2021 roku.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Rokitno w miesiącu maju 2021 r., w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekroczył 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne z dopiskiem na kopercie: „Konkurs na stanowisko inspektora Urzędu Stanu Cywilnego” należy składać do dnia 2 lipca 2021 roku w siedzibie Urzędu Gminy Rokitno (pokój nr 17 – I piętro) do godz. 15.00 lub pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy Rokitno, Rokitno 39A, 21-504 Rokitno (decyduje data wpływu do Urzędu). Na kopercie należy umieścić adres do korespondencji.
- Inne informacje:
- Aplikacje złożone po terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym określonym w ogłoszeniu o naborze - podstawa prawna art. 13 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. 1282).
- Osoby spełniające wymagania formalne zostaną zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną, o której zostaną powiadomione pisemnie, telefonicznie lub meilowo.
- Informacja o wynikach naboru zostanie podana w Biuletynie Informacji Publicznej ugrokitno.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
- Osoby, których kandydatura nie została wybrana w postępowaniu konkursowym mogą odebrać swoje dokumenty w ciągu 30 dni od dnia ogłoszenia o wynikach naboru. Po upływie tego terminu dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodano do BIP dnia 21-06-2021 13:40:19