Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Rokitno

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Urząd Gminy Rokitno (Rokitno 39A, 21-504 Rokitno, tel: 83 345-35-50, fax: 83 345-35-63, email: sekretariat@rokitno.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Rokitno.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2015-12-20.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Andrzej Mikołajuk, e-mail: informatyk@rokitno.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu +48 83 345 35 68. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa BIP jest częściowo zgodnaz ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • zamieszczone na stronie podmiotowej BIP informacje publiczne, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu Gminy Rokitno;
  • zamieszczone na stronie podmiotowej BIP informacje publiczne, w postaci załączników są w formie skanów (z uwagi na charakter informacji publicznej). 

Dokłada się starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie podmiotowej BIP.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-03-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Procedura wnioskowo-skargowa

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Gminy Rokitno mieści się przy drodze powiatowej nr 1036L Biała Podlaska-Rokitno-Błonie. Z drogi powiatowej wjeżdżamy bezpośrednio utwardzonym wjazdem wykonanym z nawierzchni asfaltowej do otwartego parkingu przed budynkiem. Parking jest ogólnodostępny.

Do budynku prowadzi główne wejście od strony parkingu. Budynek posiada również dodatkowe wyjście ewakuacyjne ulokowane w północno-zachodniej części budynku. Budynek jest piętrowy. Teren przed Urzędem jest wyposażony w profesjonalny system monitoringu. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Brak informacji o prawie wstępu z psem asystującym.

Do wejścia głównego prowadzą schody i podjazd dla wózków, z którego można dostać się do budynku na poziomie parteru. Po wejściu do budynku po prawej stronie znajduje się telefon z informacją o telefonach wewnętrznych wraz z informacją o załatwianych sprawach na poszczególnych stanowiskach.

Na parterze znadują się dwie toalety. Jedna toaleta nieprzystosowana, a druga jest dostępna w ograniczonym stopniu dla osób niepełnosprawnych. Dojazd do toalety jest zawężony a wenątrz nie ma wymaganej przestrzeni manewrowej dla wózka umożliwiającej samodzielne zkorzystanie z toalety. Toaleta nie jest też wyposażona w system alarmowy przeznaczony do wezwania pomocy.

W budynku nie ma windy i platformy przyschodowej, która umożliwiałaby dostanie się na pierwsze piętro. Osoby mające problem z poruszaniem się, które chcą załatwić sprawę na stanowiskach mieszczących się na piętrze budynku powinny telefonicznie zgłosić się do pracownika właściwego dla danej sprawy, który obsłuży daną osobę na parterze. Możliwe jest również poinformowanie pracowników wydziałów znajdujących się na parterze o sprowadzenie właściwego pracownika, który ma swoje miejsce pracy na piętrze. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Zgodnie z obowiązującą od dnia 1 kwietnia 2012 roku ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania się osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z usług tłumacza, zobowiązana jest zgłosić ten fakt   w urzędzie, w terminie co najmniej na 3 dni  robocze przed tym zdarzeniem (planowaną wizyta w urzędzie), z wyłączeniem sytuacji nagłych.

W  tutejszym urzędzie zgłoszenia można dokonać w jednej z następujących form:

• e-mail na adres : sekretariat@rokitno.pl

• faxem na nr +48 83 345 35 63

• listownie (3 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia przez Urząd)

• telefonicznie  za pośrednictwem osoby trzeciej na nr + 48 345 35 50 lub +48 83 345 35 60

10. Informacje dodatkowe