Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Rokitno

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Rokitno
Data ogłoszenia
2020-11-20
Termin składania dokumentów
2020-12-04
Wymagane wykształcenie

Posiadanie:

  1. dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego magistra lub,
  2. dyplomu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych za granicą, o którym mowa w 326 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), albo uznanego za równoważny polskiemu dyplomowi potwierdzającemu uzyskanie tytułu zawodowego magistra zgodnie z art. 327 ust. 1 tej ustawy lub,
  3. dyplomu potwierdzającego uzyskanie tytułu zawodowego magistra i świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie administracji;
Wymagania związane ze stanowiskiem
  1. Wymagania niezbędne:
  1. Posiadanie obywatelstwa polskiego.
  2. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.
  3. Niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  4. Posiadanie łącznie co najmniej trzyletniego stażu pracy na stanowiskach urzędniczych w urzędach lub w samorządowych jednostkach organizacyjnych, w służbie cywilnej, w urzędach państwowych lub w służbie zagranicznej, z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi.
  5. Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na w/w stanowisku.
  1. Wymagania dodatkowe:
  1. Znajomość pracy w systemie „ŹRÓDŁO” do obsługi Systemu Rejestrów Państwowych.
  2. Znajomość oraz umiejętność właściwej interpretacji i stosowania regulacji prawnych obowiązujących na stanowisku.
  3. Znajomość programów biurowych wchodzących w skład MS Office.
  4. Prawo jazdy kategorii B.
  1. Predyspozycje osobowościowe i umiejętności interpersonalne:
  1. komunikatywność i wysoka kultura osobista,
  2. odporność na stres, systematyczność i zaangażowanie,
  3. umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
  4. gotowość do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności.
Zakres obowiązków
  1. Zakres podstawowych zadań na stanowisku:
  1. Przyjmowanie oświadczeń o:
    1. wstąpieniu w związek małżeński,
    2. wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone
      z małżeństwa,
    3. powrocie rozwiedzionego małżonka do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
    4. uznaniu dziecka,
    5. uznaniu dziecka w przypadku niebezpieczeństwa grożącego bezpośrednio życiu matki dziecka lub mężczyzny, od którego dziecko pochodzi,
    6. nadaniu dziecku nazwiska męża.
  2. Wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego.
  3. Powiadamianie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu.
  4. Składanie na wezwanie sądu urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych.
  5. Sporządzanie aktów małżeństwa w księgach stanu cywilnego w oparciu
    o oświadczenia składane w sposób określony w Kodeksie rodzinnym i opiekuńczym.
  6. Udzielanie ślubów w Urzędzie Gminy Rokitno i poza nim.
  7. Wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu.
  8. Prowadzenie ksiąg aktów małżeństw i aktów zbiorowych.
  9. Prowadzenie i uwierzytelnianie odpisów ksiąg małżeństw.
  10. Prowadzenie ksiąg stanu cywilnego w sprawach urodzeń i zgonów w oparciu
    o zgłoszenia, decyzje administracyjne, orzeczenia sądowe i inne dokumenty.
  11. Wydawanie wypisów i zaświadczeń.
  12. Przechowywanie ksiąg stanu cywilnego oraz aktów zbiorowych, dokonywanie
    w księgach przypisów i wzmianek dodatkowych i powiadamianie o tych czynnościach organów przechowujących odpisy ksiąg.
  13. Wystawianie wypisów z ksiąg.
  14. Stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia związku małżeństwa.
  15. Przekazywanie akt do archiwum państwowego.
  16. Wydawanie decyzji administracyjnych, przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego,
  17. Wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie zmiany imienia i nazwiska.
  18. Sporządzanie sprawozdań statystycznych dla Głównego Urzędu Statystycznego.
  19. Współdziałanie z organami ewidencji ludności.
  20. Wykonywanie innych czynności zleconych przez bezpośredniego przełożonego.
  1. Zakres dodatkowych zadań na stanowisku:

W zakresie spraw wojskowych: 

  1. Wykonywanie zadań związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tym zakresie z organami wojskowymi.
  2. Organizowanie i przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych.
  3. Udział w przygotowaniu poborowych do komisji kwalifikacyjnej.
  4. Orzekanie o konieczności sprawowania przez poborowych, żołnierzy i osoby pełniące zastępczo obowiązek służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzenia gospodarstwa rolnego oraz uznawanie ich za jedynych żywicieli rodzin.
  5. Udzielanie pomocy wojskowym organom emerytalnym i organizacjom kombatanckim.

W zakresie ochrony przeciwpożarowej: 

  1. Prowadzenie spraw operacyjno-technicznych wykonywanych przez jednostki OSP.
  2. Organizowanie ćwiczeń i zawodów sportowo-pożarniczych jednostek OSP.
  3. Prowadzenie gospodarki materiałowo-technicznej w jednostkach OSP.
  4. Współpraca z organami administracji rządowej i komendami straży pożarnej.
  5. Prowadzenie spraw w zakresie szkolenia członków jednostek OSP oraz popularyzacji działań na rzecz ochrony przeciwpożarowej.
  6. Wykonywanie działań w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników Urzędu Gminy Rokitno zgodnie z wymogami art. 2091 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeksu pracy.
  7. Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia jednostek OSP.

W pozostałym zakresie: 

  1. Prowadzenie spraw z zakresu zgromadzeń, zbiórek publicznych oraz imprez kulturalnych i masowych.
  2. Ewidencja i nadzór nad osobami skierowanymi przez sąd do wykonywania prac na cele społeczne.
  3. Poświadczanie oświadczeń i zeznań świadków o pracy w gospodarstwie rolnym  (ustawa  z dnia 20 lipca 1990 r. o wliczaniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego stażu pracy).
Wymagane dokumenty
  1. Wymagane dokumenty:
  1. List motywacyjny
  2. CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej
  3. Potwierdzone przez kandydata „za zgodność z oryginałem” kopie dokumentów dotyczące:
  4. wykształcenia,
  5. stażu pracy,
  6. posiadanych kwalifikacji lub umiejętności (dyplomy, zaświadczenia itp.).
  7. Oświadczenie o:
  8. braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
  9. posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  10. wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata do potrzeb związanych z rekrutacją,
  11. zapoznaniu się z treścią klauzuli informacyjnej w zakresie przetwarzania danych osobowych,
  12. oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się on do niewykonywania zajęć pozostających
    w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które będzie wykonywał w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych
    z obowiązkami wynikającymi z ustawy,
  13. o spełnianiu wymagań dodatkowych wymienionych w dziale II ogłoszenia
  14. Kwestionariusz osobowy według wzoru załączonego do ogłoszenia.
  15. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku objętym naborem.
Warunki pracy
  1. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
  1. Wymiar zatrudnienia: cały etat.
  2. Miejsce pracy: Urząd Gminy Rokitno, Rokitno 39A.
  3. 8 godzinna norma dobowa, przeciętnie 40 godzinna norma tygodniowa w pięciodniowym tygodniu pracy – praca jednozmianowa.
  4. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca bezpośredniego lub telefonicznego kontaktu z klientami, podmiotami zewnętrznymi i instytucjami.
  5. Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w ustawie o pracownikach samorządowych.
  6. Termin zatrudnienia - od dnia 1 stycznia 2021 roku.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Rokitno w miesiącu październiku 2020 r., w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekroczył 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne z dopiskiem na kopercie: „Konkurs na stanowisko Zastępcy Kierownika USC” należy składać do dnia 4 grudnia 2020 roku w siedzibie Urzędu Gminy Rokitno (skrzynka podawcza przy drzwiach wejściowych) do godz. 15.00 lub pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy Rokitno, Rokitno 39A, 21-504 Rokitno (decyduje data wpływu do Urzędu). Na kopercie należy umieścić adres do korespondencji.

Uwagi
  1. Inne informacje:
  1. Aplikacje złożone po terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
  2. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym określonym w ogłoszeniu o naborze - podstawa prawna art. 13 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. 1282).
  3. Lista osób, które spełniły wymagania formalne określone w ofercie zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz umieszczona na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Rokitno.
  4. Osoby spełniające wymagania formalne zostaną zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną, o której zostaną powiadomione pisemnie, telefonicznie lub meilowo.
  5. Informacja o wynikach naboru zostanie podana w Biuletynie Informacji Publicznej ugrokitno.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
  6. Osoby, których kandydatura nie została wybrana w postępowaniu konkursowym mogą odebrać swoje dokumenty w ciągu 30 dni od dnia ogłoszenia o wynikach naboru. Po upływie tego terminu dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.

Wybrany kandydat
Informacja o nierozstrzygnięciu naboru na stanowisko Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego

Justyna Okseniuk zam. Lipnica
Uwagi
Spełnia wymogi formalne

Karolina Lewczuk zam. Biała Podlaska
Uwagi
Nie spełnia wymogów formalnych

Adam Klej zam. Biała Podlaska
Uwagi
Nie spełnia wymogów formalnych

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Jacek Szewczuk
Dodano do BIP dnia 20-11-2020 15:06:00