SEKRETARZ GMINY ROKITNO
Symbol oferty
OK.2110.3.2023
Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Rokitno Rokitno 39A 21-504 Rokitno
Data ogłoszenia
2023-04-19
Termin składania dokumentów
2023-05-08
Wymagane wykształcenie
Wykształcenie wyższe - preferowane kierunki: prawo, administracja lub zarządzanie.
Wymagania związane ze stanowiskiem
Wymagania niezbędne:
- Posiadanie obywatelstwa polskiego.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.
- Niekaralność, brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Posiadanie wykształcenia wyższego (preferowane kierunki: prawo, administracja lub zarządzanie).
- Posiadanie nieposzlakowanej opinii.
- Posiadanie stanu zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
- Co najmniej 4 letni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530), w tym co najmniej 2 letni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2, oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych.
- Znajomość regulacji prawnych w zakresie struktur i funkcjonowania administracji samorządowej.
- Brak przynależności do partii politycznej (zgodnie z art. 5 ust. 5 cytowanej ustawy)
- Znajomość regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania administracji samorządowej, w tym w szczególności:
- Ustawy o samorządzie gminnym
- Ustawy o pracownikach samorządowych
- Kodeks postępowania administracyjnego
- Kodeks pracy
- Prawo oświatowe
- Karta nauczyciela
- Ustawa o ochronie danych osobowych
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość przepisów dotyczących działalności samorządu terytorialnego – m.in. ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o finansach publicznych, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy – Prawo ochrony środowiska.
- Znajomość oraz umiejętność właściwej interpretacji i stosowania regulacji prawnych obowiązujących na stanowisku.
- Biegła znajomość obsługi sprzętu komputerowego,
- Prawo jazdy kategorii B.
- Umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi
- Umiejętność opracowywania projektów aktów prawnych
- Odporność na stres
- Bardzo dobra organizacja czasu
- Dyspozycyjność
- Umiejętność poprawnego formułowania decyzji administracyjnych
Predyspozycje osobowościowe i umiejętności interpersonalne:
- komunikatywność i wysoka kultura osobista,
- odporność na stres, systematyczność i zaangażowanie,
- umiejętność skutecznego komunikowania się,
- gotowość do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności,
- odpowiedzialność
- umiejętność pracy w zespole.
Zakres obowiązków
Zakres podstawowych zadań na stanowisku:
- Wykonywanie funkcji kierownika administracyjnego Urzędu i w tym zakresie m. in.:
- opracowywanie przepisów wewnętrznych urzędu (zarządzeń, regulaminów, instrukcji),
- analiza i przygotowywanie zmian w funkcjonowania urzędu,
- nadzorowanie przestrzegania przepisów wewnętrznych jednostki,
- uczestnictwo w planowaniu środków na utrzymanie administracji gminnej,
- organizacja działań związanych z dokonywaniem okresowych ocen pracowników,
- prowadzenie kontroli wewnętrznej,
- Podejmowanie czynności Kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienie obowiązków przez Wójta;
- Prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków;
- Prowadzenie centralnego rejestru umów;
- Współpraca w zakresie odpowiadającym realizacji swoich zadań z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa;
- Współpraca w zakresie odpowiadającym realizacji zadań z innymi jednostkami samorządu terytorialnego;
- Stwierdzanie własnoręczności podpisów i zgodności z oryginałem dokumentów;
- Sporządzanie upoważnień i pełnomocnictw oraz prowadzenie ich rejestru;
- Nadzór nad prawidłowością przebiegu procesów tworzenia aktów prawnych w Urzędzie;
- Prowadzenie spraw dotyczących jednostek pomocniczych Gminy, w tym prowadzenie ewidencji organów jednostek pomocniczych;
- Współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizacji robót publicznych, prac interwencyjnych, stażu dla bezrobotnych;
- Gospodarowanie pieczęciami i tablicami urzędowymi oraz prowadzenie rejestru pieczęci;
- Koordynowanie zadań w zakresie współpracy Wójta z Radą;
- Wdrażanie uchwał i zarządzeń, oraz nadzór nad ich wykonaniem;
- Współdziałanie z organami kontroli, nadzorowanie realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych skierowanych do Wójta przez organy kontroli zewnętrznej;
- Udział w Zespole Zarządzania Kryzysowego;
- Koordynowanie spraw związanych z wyborami, refendami i spisami powszechnymi;
- Prowadzenie spraw związanych z obsługą prawną urzędu;
- Koordynowanie i prowadzenie działań oświatowych w tym:
- Prowadzenie ewidencji szkół i placówek oświatowych;
- Zakładanie, utrzymanie, przekształcanie i likwidacja gminnych jednostek oświatowych;
- Nadzór nad działalnością gminnych placówek oświatowych: szkół i przedszkoli;
- Sprawowanie nadzoru nad organizacją rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci;
- Kontrola spełniania obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat;
- Przygotowywanie do zatwierdzenia arkuszy organizacyjnych przedszkola i szkoły podstawowej,
- prowadzenie spraw związanych z powierzeniem bądź odwołaniem ze stanowiska dyrektora szkoły, a w szczególności organizowanie konkursów w celu wyłonienia kandydata na dyrektora, załatwianie spraw związanych z powoływaniem komisji konkursowej oraz zapewnienie technicznej obsługi komisji,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością dyrektora Szkoły Podstawowej w Rokitnie prowadzonego przez Gminę w zakresie przestrzegania obowiązujących przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy przez pracowników i uczniów oraz przestrzegania przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły i przedszkola,
- analizy zgodności statutu Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Rokitnie z prawem oświatowym oraz zgodności realizacji zadań w nim zawartych,
- prowadzenie spraw związanych z postępowaniem egzaminacyjnym dotyczącym ubiegania się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego,
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem imienia placówce oświatowej,
- dokonywanie bieżących przeglądów szkół i przedszkoli pod kątem organizacji pracy szkoły, przedszkola oraz stanu bazy i ich wyposażenia,
- analizy przyznanej subwencji oświatowej, a w razie potrzeby jej korekta,
- współpraca z organem prowadzącym nadzór pedagogiczny oraz związkami zawodowymi w zakresie ustalonym przez prawo,
- wykonywanie zaleceń Kuratora, wynikających z nadzoru pedagogicznego nad szkołą i przedszkolem, dla których organem prowadzącym jest Gmina,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o systemie informacji oświatowej,
- przygotowanie projektów regulaminu wynagradzania nauczycieli i jego uzgodnienie ze związkami zawodowymi nauczycieli.
- Koordynowanie spraw kadrowych pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych w tym:
- organizowanie okresowych badań lekarskich dla pracowników oraz szkoleń bhp;
- kierowanie pracowników na szkolenia;
- występowanie do wójta w sprawie przyznania nagród pracownikom i awansów pracowników;
- prowadzenie spraw związanych z naborem pracowników do pracy w urzędzie;
- organizowanie służby przygotowawczej dla nowo zatrudnionych pracowników zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych oraz regulaminem służby przygotowawczej;
- rejestrowanie, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy;
- opracowywanie zakresów czynności poszczególnych stanowisk pracy oraz rozstrzyganie ewentualnych sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami;
- nadzorowanie czasu pracy pracowników urzędu i dbanie by przepisy prawa, porządku i dyscypliny pracy były przestrzegane.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych upoważnień, bądź poleceń Wójta.
Wymagane dokumenty
Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny
- CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej
- Potwierdzone przez kandydata „za zgodność z oryginałem” kopie dokumentów dotyczące:
- wykształcenia,
- stażu pracy,
- posiadanych kwalifikacji lub umiejętności (dyplomy, zaświadczenia itp.).
- Oświadczenie o:
- braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata
do potrzeb związanych z rekrutacją, - zapoznaniu się z treścią klauzuli informacyjnej w zakresie przetwarzania danych osobowych,
- oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się on do niewykonywania zajęć pozostających
w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które będzie wykonywał w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych
z obowiązkami wynikającymi z ustawy, - o spełnianiu wymagań dodatkowych wymienionych w dziale II ogłoszenia
- braku przynależności do partii politycznej,
- Kwestionariusz osobowy według wzoru załączonego do ogłoszenia.
- Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku objętym naborem.
Warunki pracy
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Wymiar zatrudnienia: cały etat.
- Miejsce pracy: Urząd Gminy Rokitno, Rokitno 39A.
- 8 godzinna norma dobowa, przeciętnie 40 godzinna norma tygodniowa
w pięciodniowym tygodniu pracy – praca jednozmianowa. - Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca bezpośredniego lub telefonicznego kontaktu z klientami, podmiotami zewnętrznymi i instytucjami.
- Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w ustawie
o pracownikach samorządowych. - Przed zawarciem umowy o pracę kandydat będzie zobowiązany do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności.
- Termin zatrudnienia - od dnia 1 czerwca 2023 roku.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Rokitno
w miesiącu marcu 2023 r., w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
nie przekroczył 6%.
Miejsce składania dokumentów
- Wymagane dokumenty aplikacyjne z dopiskiem na kopercie: „Konkurs
na stanowisko Sekretarza Gminy Rokitno” należy składać do dnia 8 maja 2023 roku w siedzibie Urzędu Gminy Rokitno (pokój nr 17 – I piętro) do godz. 15.00 lub pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy Rokitno, Rokitno 39A, 21-504 Rokitno (decyduje data wpływu do Urzędu). Na kopercie należy umieścić adres do korespondencji. - Aplikacje złożone po terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym określonym w ogłoszeniu o naborze - podstawa prawna art. 13 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
(Dz. U. z 2019 r. 1282 z późn. zm.). - Osoby spełniające wymagania formalne zostaną zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną, o której zostaną powiadomione pisemnie, telefonicznie lub mailowo.
- Informacja o wynikach naboru zostanie podana w Biuletynie Informacji Publicznej ugrokitno.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
- Osoby, których kandydatura nie została wybrana w postępowaniu konkursowym mogą odebrać swoje dokumenty w ciągu 30 dni od dnia ogłoszenia o wynikach naboru. Po upływie tego terminu dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
Załączniki
Wybrany kandydat
Nabór zakończony.
Uzasadnienie wyboru
Kandydat nie spełnia wymagań formalnych (obowiązkowych).
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Jacek Szewczuk
Dodano do BIP dnia 19-04-2023 15:02:38
Dodano do BIP dnia 19-04-2023 15:02:38