Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Rokitno

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rokitnie

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Rokitno Rokitno 39A 21-504 Rokitno
Data ogłoszenia
2019-04-23
Termin składania dokumentów
2019-05-07
Wymagane wykształcenie
  1. Wykształcenie wyższe (jednolite studia magisterskie lub studia drugiego stopnia w rozumieniu ustawy o szkolnictwie wyższym i nauce).Preferowane kierunki: administracja, praca socjalna, polityka społeczna, socjologia, zarządzanie, prawo.
  2. Specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1508 z późn. zm.).
Wymagania związane ze stanowiskiem

1. Obywatelstwo polskie.

2. Wykształcenie wyższe (jednolite studia magisterskie lub studia drugiego stopnia w rozumieniu ustawy o szkolnictwie wyższym i nauce).Preferowane kierunki: administracja, praca socjalna, polityka społeczna, socjologia, zarządzanie, prawo.

3. Specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1508 z późn. zm.).

4. Co najmniej  trzyletni (3) staż pracy w pomocy społecznej.

5. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

6. Nieposzlakowana opinia.

7. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.

8. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.

9. Znajomość przepisów prawa w zakresie wymaganym na stanowisku, a w szczególności ustaw: o pomocy społecznej, o świadczeniach rodzinnych, o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, o Karcie Dużej Rodziny, o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, o pomocy państwa w wychowaniu dzieci, o samorządzie gminnym, o finansach publicznych, o ochronie danych osobowych, Kodeksu postępowania administracyjnego, przepisów RODO.

 

Wymagania dodatkowe:

1. Umiejętność kierowania zespołem pracowników.

2. Umiejętność praktycznego stosowania przepisów, analizy dokumentów i sporządzania pism urzędowych oraz poprawnego formułowania decyzji administracyjnych.

3. Znajomość procedur i praktyka w zakresie pozyskiwania środków unijnych i innych środków pozabudżetowych przeznaczonych na statutową działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

4. Umiejętność obsługi komputera w zakresie MS Office.

5. Znajomość programów komputerowych do obsługi:

1) HELIOS – pomoc społeczna,

2) IZYDA – świadczenia wychowawcze,

3) AMAZIS – świadczenia rodzinne,

4) NEMEZIS – fundusz alimentacyjny,

5) MINERWA – dobry start.

6. Prawo jazdy kat. B.

7. Obowiązkowość, rzetelność, terminowość i odpowiedzialność w realizacji powierzonych zadań. 

8.  Kierowanie działalnością Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (GOPS)
i reprezentowanie go na zewnątrz.

9. Realizacja zadań w zakresie pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych, dobry start, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów i innych wynikających z przepisów prawa przekazanych
do kompetencji i statutu jednostki.

10. Podejmowanie decyzji z zakresu przyznawania bądź odmowy świadczeń
z pomocy społecznej.

11. Organizowanie pracy GOPS, nadzór nad prawidłowym wypełnianiem obowiązków i kontrola dokumentacji prowadzonej przez jego pracowników.

12. Organizacja pracy socjalnej GOPS.

13. Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych przy ścisłej współpracy ze skarbnikiem gminy i głównym księgowym GOPS.

14. Sporządzanie planu przychodów i rozchodów Ośrodka oraz jego prawidłowa realizacja.

15. Analizowanie i ocenianie zjawisk powodujących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.

16. Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w trudnych sytuacjach życiowych osobom potrzebującym.

17.  Współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami oraz zakładami pracy w celu realizacji zadań społecznych

18.  Wykonywanie zadań wynikających z uchwał Rady Gminy, zarządzeń Wójta Gminy i innych aktów prawnych.

19.  Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawach dotyczących pomocy i opieki społecznej.

20.  Sprawowanie nadzoru i odpowiedzialność za majątek GOPS.

21.  Przygotowanie i składanie informacji i sprawozdań dotyczących funkcjonowania GOPS.

22.  Pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w tym unijnych na działalność GOPS.

23.   Opracowywanie, aktualizowanie i realizacja Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych.

24.  Realizacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii.

25.  Archiwizacja dokumentów z zakresu czynności wykonywanych na stanowisku.

Zakres obowiązków
  1. Kierowanie działalnością Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (GOPS)
    i reprezentowanie go na zewnątrz.
  2. Realizacja zadań w zakresie pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych, dobry start, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów i innych wynikających z przepisów prawa przekazanych
    do kompetencji i statutu jednostki.
  3. Podejmowanie decyzji z zakresu przyznawania bądź odmowy świadczeń
    z pomocy społecznej.
  4. Organizowanie pracy GOPS, nadzór nad prawidłowym wypełnianiem obowiązków i kontrola dokumentacji prowadzonej przez jego pracowników.
  5. Organizacja pracy socjalnej GOPS.
  6. Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych przy ścisłej współpracy ze skarbnikiem gminy i głównym księgowym GOPS.
  7. Sporządzanie planu przychodów i rozchodów Ośrodka oraz jego prawidłowa realizacja.
  8. Analizowanie i ocenianie zjawisk powodujących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
  9. Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w trudnych sytuacjach życiowych osobom potrzebującym.
  10. Współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami oraz zakładami pracy w celu realizacji zadań społecznych
  11. Wykonywanie zadań wynikających z uchwał Rady Gminy, zarządzeń Wójta Gminy i innych aktów prawnych.
  12. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawach dotyczących pomocy i opieki społecznej.
  13. Sprawowanie nadzoru i odpowiedzialność za majątek GOPS.
  14. Przygotowanie i składanie informacji i sprawozdań dotyczących funkcjonowania GOPS.
  15. Pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w tym unijnych na działalność GOPS.
  16.  Opracowywanie, aktualizowanie i realizacja Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych.
  17. Realizacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości
    i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii.
  18. Archiwizacja dokumentów z zakresu czynności wykonywanych na stanowisku.
Wymagane dokumenty

1. Potwierdzone przez kandydata „za zgodność z oryginałem” kopie dokumentów dotyczące:

a) wykształcenia,

b) stażu pracy,

c) posiadanych kwalifikacji lub umiejętności (dyplomy, zaświadczenia itp.).

2. Oświadczenie o:

-   niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia  publicznego lub     umyślne przestępstwa skarbowe,

- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz  korzystaniu z pełni praw publicznych,

- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata do potrzeb związanych z rekrutacją.

3. Kwestionariusz osobowy według wzoru załączonego do ogłoszenia.

4. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku objętym naborem.

Warunki pracy
  1. Wymiar zatrudnienia: cały etat.
  2. Miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rokitnie.
  3. 8 godzinna norma dobowa, przeciętnie 40 godzinna norma tygodniowa
    w pięciodniowym tygodniu pracy – praca jednozmianowa.
  4. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin  dziennie.
  5. Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w ustawie o pracownikach samorządowych
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Rokitno
w miesiącu grudniu 2018 r., w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekroczył 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać do dnia 7 maja 2019r. w siedzibie Urzędu Gminy Rokitno (pokój nr 17) do godz. 15.00.

Uwagi
  1. Aplikacje złożone po terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
  2. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym określonym w ogłoszeniu o naborze - podstawa prawna art. 13 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r.  poz. 1260).
  3. Lista osób, które spełniły wymagania formalne określone w ofercie zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz umieszczona na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Rokitno.
  4. Osoby spełniające wyżej wymienione kryteria zostaną zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną, o której zostaną powiadomione pisemnie, telefonicznie lub emaliowo.
  5. Informacja o wynikach naboru zostanie podana w Biuletynie Informacji Publicznej www.ugrokitno.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.

Wybrany kandydat
Katarzyna Ewa Pietraszkiewicz
Uwagi
Spełnia wymagania formalne

Uzasadnienie wyboru
Pani Katarzyna Ewa Pietraszkiewicz wykazała się bardzo dobrą znajomością zagadnień z zakresu pracy na stanowisku kierownika GOPS. Posiada wymagane wykształcenie, wymagany staż pracy oraz specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej.
Katarzyna Ewa Pietraszkiewicz
Uwagi
Spełnia wymagania formalne

Anna Kamińska
Uwagi
Spełnia wymagania formalne

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Jacek Szewczuk
Dodano do BIP dnia 23-04-2019 13:13:03