Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Rokitno

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rokitnie, Rokitno 39A 21-504 Rokitno

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Rokitno Rokitno 39A 21-504 Rokitno
Data ogłoszenia
2019-01-07
Termin składania dokumentów
2019-01-17
Wymagane wykształcenie

Wykształcenie wyższe (jednolite studia magisterskie lub studia drugiego stopnia w rozumieniu ustawy o szkolnictwie wyższym i nauce).Preferowane kierunki: administracja, praca socjalna, polityka społeczna, socjologia, zarządzanie, prawo.

Wymagania związane ze stanowiskiem
  1. Obywatelstwo polskie.
  2. Wykształcenie wyższe (jednolite studia magisterskie lub studia drugiego stopnia w rozumieniu ustawy o szkolnictwie wyższym i nauce).Preferowane kierunki: administracja, praca socjalna, polityka społeczna, socjologia, zarządzanie, prawo.
  3. Specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1508 z późn. zm.).
  4. Co najmniej  trzyletni (3) staż pracy w pomocy społecznej.
  5. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  6. Nieposzlakowana opinia.
  7. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
  8. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
  9. Znajomość przepisów prawa w zakresie wymaganym na stanowisku,
    a w szczególności ustaw: o pomocy społecznej, o świadczeniach rodzinnych,
    o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, o Karcie Dużej Rodziny,
    o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, o pomocy państwa
    w wychowaniu dzieci, o samorządzie gminnym, o finansach publicznych,
    o ochronie danych osobowych, Kodeksu postępowania administracyjnego, przepisów RODO.

 Wymagania dodatkowe:

 

1. Umiejętność kierowania zespołem pracowników.
2. Umiejętność praktycznego stosowania przepisów, analizy dokumentów i sporządzania pism urzędowych oraz poprawnego formułowania decyzji administracyjnych.
3. Znajomość procedur i praktyka w zakresie pozyskiwania środków unijnych i innych środków pozabudżetowych przeznaczonych na statutową działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
4. Umiejętność obsługi komputera w zakresie MS Office.
5. Znajomość programów komputerowych do obsługi:

1)      HELIOS – pomoc społeczna,
2)      IZYDA – świadczenia wychowawcze,
3)      AMAZIS – świadczenia rodzinne,
4)      NEMEZIS – fundusz alimentacyjny,
5)      MINERWA – dobry start.

6. Prawo jazdy kat. B.

7. Obowiązkowość, rzetelność, terminowość i odpowiedzialność w realizacji powierzonych zadań.

Zakres obowiązków
  1. Kierowanie działalnością Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (GOPS)
    i reprezentowanie go na zewnątrz.
  2. Realizacja zadań w zakresie pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych, dobry start, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów i innych wynikających z przepisów prawa przekazanych
    do kompetencji i statutu jednostki.
  3. Podejmowanie decyzji z zakresu przyznawania bądź odmowy świadczeń
    z pomocy społecznej.
  4. Organizowanie pracy GOPS, nadzór nad prawidłowym wypełnianiem obowiązków i kontrola dokumentacji prowadzonej przez jego pracowników.
  5. Organizacja pracy socjalnej GOPS.
  6. Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych przy ścisłej współpracy ze skarbnikiem gminy i głównym księgowym GOPS.
  7. Sporządzanie planu przychodów i rozchodów Ośrodka oraz jego prawidłowa realizacja.
  8. Analizowanie i ocenianie zjawisk powodujących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
  9. Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w trudnych sytuacjach życiowych osobom potrzebującym.
  10. Współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami oraz zakładami pracy w celu realizacji zadań społecznych
  11. Wykonywanie zadań wynikających z uchwał Rady Gminy, zarządzeń Wójta Gminy i innych aktów prawnych.
  12. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawach dotyczących pomocy i opieki społecznej.
  13. Sprawowanie nadzoru i odpowiedzialność za majątek GOPS.
  14. Przygotowanie i składanie informacji i sprawozdań dotyczących funkcjonowania GOPS.
  15. Pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w tym unijnych na działalność GOPS.
  16.  Opracowywanie, aktualizowanie i realizacja Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych.
  17. Realizacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości
    i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii.
  18. Archiwizacja dokumentów z zakresu czynności wykonywanych na stanowisku.
Wymagane dokumenty

1. Potwierdzone przez kandydata „za zgodność z oryginałem” kopie dokumentów dotyczące:

a) wykształcenia,

b) stażu pracy,

c) posiadanych kwalifikacji lub umiejętności (dyplomy, zaświadczenia itp.).

2. Oświadczenie o:

- niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia  publicznego lub     umyślne przestępstwa skarbowe,

- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz  korzystaniu z pełni praw publicznych,

-  wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata do potrzeb związanych z rekrutacją.

3. Kwestionariusz osobowy według wzoru załączonego do ogłoszenia.
4. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku objętym naborem.

Warunki pracy

1. Wymiar zatrudnienia: cały etat.
2. Miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rokitnie.
3. 8 godzinna norma dobowa, przeciętnie 40 godzinna norma tygodniowa
4. w pięciodniowym tygodniu pracy – praca jednozmianowa.
5. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin  dziennie.

6. Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w ustawie o pracownikach samorządowych.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Rokitno
w miesiącu grudniu 2018 r., w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekroczył 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać do dnia 17 stycznia 2019r. w siedzibie Urzędu Gminy Rokitno (pokój nr 17) do godz. 15.00.

Uwagi

1. Aplikacje złożone po terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
2. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym określonym w ogłoszeniu o naborze - podstawa prawna art. 13 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r.  poz. 1260).
3. Lista osób, które spełniły wymagania formalne określone w ofercie zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz umieszczona na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Rokitno.
4. Osoby spełniające wyżej wymienione kryteria zostaną zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną, o której zostaną powiadomione pisemnie, telefonicznie lub meilowo.

5. Informacja o wynikach naboru zostanie podana w Biuletynie Informacji Publicznej www.ugrokitno.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Jacek Szewczuk
Dodano do BIP dnia 07-01-2019 13:23:05